Monday, December 10, 2007

Era Bertalan Bicskei

Di dalam separuh kedua pada tahun 2004, FAM telah mencadangkan seorang pengganti kepada Harris iaitu Bertalan Bicskei, bekas penjaga gol Hungary dan jurulatih kebangsaan, menggantikan Allan Harris pada 1 Julai 2004.
Jurulatih-jurulatih seperti Bob Houghton dan Dragoslav Stepanovic telah menjadi calon-calon pengganti bagi kedudukan ketua jurulatih Malaysia sebelum FAM akhirnya telah bersetuju pada Bicskei.
Bicskei telah membawa pasukan kebangsaan ke tempat ketiga pada pertandingan, walaupun mempunyai satu pasukan yang dianggap "tidak cukup kuat" oleh pemberita tempatan. Berita tempatan telah tidak bersetuju dengan Amri Yahyah dan Khalid Jamlus, yang mana bukan merupakan pemain utama semasa pengawasan. who Bicskei was demoted to youth development duties by FAM for his actions during a friendly against Singapore in Penang on June 8 2005. Bicskei, disgusted by the standard of officiating, threw a bottle onto the pitch before storming to confront a Singapore player. In September, 2005 the contract was terminated after mutual agreement. The reason was that Bicskei tried to assure international friendlies for the national team, but the Football Association of Malaysian had different views.[

No comments: