Monday, December 10, 2007

Bolasepak Malaysia Juga Patut Letak Jawatan

Setelah wang rakyat habis berjuta juta ringgit untuk (meraih kekalahan) Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia pun letak jawatan. Dikuti pula teladan Tengku Dollah oleh Setiausaha Agung FAM, Datuk Seri Dr Ibrahim Saad. Sungguh terpuji amalan ini!
Sementara Tetuan el Hakim bersyarah perihal etimologi Pengecut diblognya, dan sebelum itu perihal orang Malaysia tidak layak bermain bola, apa kata kita mengambil jalan tengah? Lantik saja TG Nik Aziz atau mana mana tokoh pembangkang sebagai kepala untuk bolasepak Malaysia.
Dari segi ekonomi pula, segala usaha yang mencurahkan wang juta jutaan untuk bolasepak ini samalah juga seperti belanja yang kerajaan keluarkan untuk meneruskan talian hayatnya kepada industri automobil nasional (ejaan otomobil yang EON gunakan itu standardkah?). Jika tiada kelebihan komparatif, ada baiknya tidak diteruskan usaha ini, malah elok saja ditumpukan kepada satu bidang sukan yang kita punyai kelebihan komparatif, yakni badminton. Bijakpandai Melayu pernah berpesan, yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran

No comments: